Planering för 2020 klar!

Är du en planeringsmänniska eller vill du hellre ta dagen som den kommer? Om du har följt mig här så vet du att jag älskar planering och framförhållning. Jag tycker om att veta vad jag kommer göra, jag gillar att ha koll på inkommande intäkter mm. Men jag BEHÖVER också planera – för något som jag är “mindre bra” på är att inse att allt tar tid och att man inte kan göra allt på en gång. Det har hänt ett antal gånger att jag har planerat in så tight schema att det blev pannkaka av allt. White space är inte min styrka.

Härom dagen lyssnade jag på Amy Porterfields masterclass om planering för 2020. Hon kan sin grej! Jag har gått från fan till superfan och börjat i det närmaste lyssna slaviskt på allt hon säger. I sin masterclass föreslog hon att man skulle ta en heldag för planering av 2020 – gärna nu asap – och givetvis hade hon en step by step guide som är världsklass.

Så min fredag har varit all about grunden för nästa år.

Mitt arbetsliv kommer att ändras drastiskt inom väldigt kort, då jag jag har lämnat över/tillbaka ansvaret för House of Comedy till Janne. Olika anledningar, men den främsta är att det nu verkligen är dags att koncentrera sig helt och hållet på Creativity House (sanning med modifikation – jag kommer fortfarande sköta faktureringen och administrera Humorprogrammet på Väddö, men det är totalt ca 4 h i veckan, det är inga problem). Jag flyttar också tillbaka mitt kontor till hemmet i Skebobruk (läs mer här) – mest för att just få fokusera på det jag ska göra. Kolla in:

2020 på Creativity House:

Vi kommer att huvudsakligen jobba med 3 olika onlinekurser: Creative Business Thinking Masterclass, Idélabbet och en som lanseras i augusti, jag kommer presentera en ny tjänst och fortsätta att föreläsa både på Axelsons men även för allmänheten (Axelsons är slutna lektioner). Här är året i detalj (minus alla “hemliga projekt”):

Januari: lansering av ny tjänst mot kund.

Februari: Lansering av Masterclass på engelska.

Mars: säljfönstret för Masterclass på svenska stänger sista mars och öppnar inte förrän i höst. Lansering kombinerad med ett coolt LIVE event.

April: lansering Idélabbet på polska (håll tummarna!)

Juni: SEMESTER! Första gången på länge är det “non negotiable”. INGET kommer att produceras under de tre sista veckorna av juni. Nada. Noll. Solstol och trädgård.

Augusti: lansering av en ny kurs på svenska och engelska parallellt. Det har vi aldrig gjort förut!

Oktober: Lansering av Masterclass på svenska.

November: Lansering av Masterclass på engelska.

Sen är det bra. Jag är av den teorin att kan man lansera på ett språk så kan man lansera på tre. Och finns det system och rutiner så går det lättare och lättare för varje gång. Nu vet jag hur jag ska göra – lärde mig den hårda vägen sist – och så ska jag tweaka lite så att det passar den svenska marknaden. Som att man faktiskt kan köpa Masterclassen hela tiden fram till sista mars (p.s. köper du den till och med imorgon lördag på https://www.creativityhouse.academy/blackfriday så betalar du bara 2995:- istället för 5499:- Black Friday FTW!).

Jag är himla pepp för det här upplägget och har sagt ett högt ekonomiskt mål (det brukar jag göra). Den här gången ska jag göra allt på mitt sätt och går det så går det, men går det inte så har jag mig själv att skylla. Om du undrar vad jag pratar om – lyssna gärna på podcastavsnittet “5 things I learned from launching a digital course” – ett av mina favoritavsnitt.

Nu väntar jag bara på att papperskalendern “Creative Business Thinking 365” ska komma i brevlådan nästa vecka. Spana in den – och ladda ner gratis – här! 2020 – välkommen! Jag är redo för dig!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *